Hoe haal ik als artiest meer uit mijn Gigstarter profiel? (België)

Door Het Gigstarter Team op 13-02-2019

We krijgen vaak de vraag of wij tips hebben voor artiesten om nog meer uit een Gigstarter profiel te halen. Daarom hebben we tientallen profielen nauwkeurig bekeken en een top 5 gemaakt met tips waar u zeker op moet letten als artiest op Gigstarter. Pas op, dit kan zomaar leiden tot meer Gigs!

De top 5:

1. Youtube video

Het profiel op Gigstarter is er voor bedoeld om uzelf als artiest zo goed mogelijk te verkopen. U moet er dus altijd voor zorgen dat uw profiel eruit springt. Zorg daarom voor een goede representatieve video waarin u of jullie te zien zijn tijdens een optreden. Hierdoor krijgt een potentiële boeker een zo'n goed mogelijk beeld van u als artiest. Waarom het zo belangrijk is? Wij kregen veel feedback binnen van de boekers dat ze het filmpje de doorslaggevende factor vinden. Dit gegeven geldt voor alle soorten genres, van rockbands tot aan DJ's.

2. Gebruik Gigstarter voor alle boekingen

Gigstarter is een online platform dat gebruik maakt van een ranking systeem. Hoe meer boekingen en reviews er binnen komen voor uw act, hoe hoger de ranking van uw profiel in de zoekresultaten. U kunt ook een offerte uitsturen naar een boeker waarmee het contact initieel niet via Gigstarter is gelopen. Dit kan in dashboard onder de tab offertes. Hierdoor staan niet alleen al uw afspraken zwart-op-wit en in een overzicht, ook ontvangt u opdrachtgever een dag na het optreden automatisch een 'review verzoek'.

Deze review heeft ook weer een positieve werking op het profiel. Met meer reviews komt u hoger in de zoekresultaten op Gigstarter en maakt u weer meer kans op optredens. Ook kan die ene review iemand die uw profiel ziet over de streep trekken om contact met u op te nemen. Op naar de top in de ranking!


The Bitches The Bitches in de Bitterzoet

3. Social media

Om boekers een zo goed mogelijk beeld te geven van u/jullie als artiest is het zeer aan te raden een Facebookpagina en een YouTube kanaal te koppelen aan het Gigstarter profiel.

4. Prijs

Zorg voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Vraag een redelijke vergoeding, maar prijs uzelf ook niet uit de markt. Onthoud altijd dat een te hoge prijs mogelijke boekers kan afschrikken. Zorg liever voor een schappelijke prijs range op uw profiel waardoor u sneller in contact komt met de boeker. Deze boeker zal een vrijblijvende offerte-aanvraag doen en door het directe contact kan u als artiest gaan onderhandelen in de live chat via ons platform.


Daniel GueliDaniel Gueli Trio op de FunkMis, georganiseerd door Gigstarter

5. Contact met een boeker

Als u bent uitgenodigd voor een oproep maak uw grote kans op de gig. U hoeft de aanvrager alleen te overtuigen. Bekijk het op deze manier en geef dit het beste aan met een persoonlijk bericht naar de opdrachtgever. Wij zien dat artiesten die deze benadering hanteren vaker worden gekozen door de boeker.


Hopelijk hebben we u met dit blog weer een stukje op weg geholpen om meer uit ons platform te halen. We zijn ook altijd nieuwsgierig naar jullie ervaringen en feedback, mail ons daarover gerust naar info@gigstarter.nl.

Tot Gigs,

Het Gigstarter Team

Wilt u meer weten over de muziekindustrie, tips voor artiesten en Gigstarter? Lees dan onze blog.

Gigstarter maakt live muziek toegankelijk voor iedereen. Op gigstarter.be vind en boekt u gemakkelijk live muziek voor uw feest. Deze service is voor zowel de artiest als boeker volledig kosteloos. Neem een kijkje op de site en volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven van Gigstarter evenementen en nieuw talent.

Minder gedoe. Meer muziek.


Tags: Gigstarter, tips, youtube, video, optredens, artiesten, social media, prijs, contact, boeker, muziek, profiel