Meer dan 3500 recensies op Gigstarter

Door Het Gigstarter Team op 31-07-2019

Weer een mooie mijlpaal voor Gigstarter. Al meer dan 3500 recensies zijn geschreven over optredens van onze artiesten. Tom van Gigstarter legt het belang uit van de recensie, het positieve effect op boekers en de mijlpalen voor het bedrijf in de toekomst!

Waarom is een recensie over artiesten belangrijk?

‘Toen wij 6 jaar geleden begonnen was er nog geen goede website waar je een recensie over een optreden kon achterlaten. Opmerkelijk, want het schrijven van recensies was wel mogelijk voor allemaal andere soorten diensten en producten. De recensie, die iedereen kan zien op het profiel van de artiest, wordt geschreven door diegene die de artiest voor zijn evenement heeft geboekt.'

recensieDe Aangename Gasten zijn een van de vele acts met recensies op Gigstarter.

Geeft de recensie wel een goed beeld van de optredende artiest?

‘We merken dat het helpt om een goed beeld te krijgen over hoe de artiest live is. Daarnaast zie je op het Gigstarter profiel onder andere een live filmpje van de act, muziekdemo's, een biografie en een prijsindicatie. Hierdoor weten boekers wat ze kunnen verwachten voordat ze een artiest benaderen. De recensies zijn door onafhankelijke partijen geschreven, en de artiest heeft niet de mogelijkheid slechte recensies van zijn profiel te verwijderen.'

Horen recensies bij de toekomst van het boeken van live muziek?

‘Zeker, we hebben de afgelopen jaren gemerkt dat het voor een transparantere en betere muziekmarkt zorgt. En voor tevreden boekers van live muziek in het bijzonder. We weten allemaal welke kwaliteiten Ed Sheeran of DJ Martin Garrix op het podium hebben maar het is veel zinvoller om te weten hoe de act die je gaat boeken voor jouw evenement presteert.'

Ook ZEM ontvangt recensies over haar mooie optredens.

Is het handig voor artiesten om recensies te vergaren?

‘Ja, het zorgt voor een completer profiel waardoor boekers eerder geneigd zullen zijn om jou te boeken. Ook helpen de recensies mee om je hoger te laten komen in de zoekresultaten op ons platform. We zijn op deze manier een Google voor live muziek, dus het heeft zeker nut om hoger in de zoekresultaten te komen. Tip voor artiesten: Je kan naast de gigs die je ontvangt met Gigstarter, ook je andere optredens via de site laten lopen en daarvoor recensies ontvangen. ’

Wat zijn de volgende mijlpalen waar jullie je met Gigstarter op gaan richten?

‘Dit zijn voornamelijk lokale mijlpalen in de acht verschillende landen waar wij actief zijn. Denk aan bijvoorbeeld 1000 ingeschreven artiesten op de Spaanse Gigstarter. Dan mag de plaatselijke vlag weer uit!’